יתרונות וחסרונות בהתקנת אינטרקום לעסק

יתרונות וחסרונות בהתקנת אינטרקום לעסק

זה מכבר שנים רבות שמערכות אינטרקום נחשבות לחלק אינטגרלי בכל בית ועסק, כאשר הוא מהווה כאמצעי תקשורת למתגוררים במבנה בו קיימת התקנת אינטרקום לעסק או לבית, כמו גם מאפשר את הבקרה והמעקב אחר כל מי שנכנס למבנה ולבניין בעזרת מנעולים חכמים אשר נפתחים בעזרת קוד אשר ידוע אך ורק לבעלי הבית או לכל מי שהוא ניתן על ידי בעלי הבית.

היתרונות של מערכות אינטרקום

אחד היתרונות של התקנת אינטרקום לעסק או לבית הוא שהוא מתפקד כאמצעי תקשורת בין הדיירים ובין כל הנכנסים לבניין. כיום, קיימת גם תקשורת קולית, מצלמות המחוברות למערכות אינטרקום, קוד כניסה לדלת וטכנולוגיה מתקדמת של מנעולים חכמים.

תקלות אפשריות לאחר התקנת אינטרקום לעסק

אם קרה מצב כי לאחר התקנת אינטרקום לעסק או לבית והאינטרקום לא פועל, זה כלל לא אומר שהמכשיר לא איכותי, מאחר ותקלות יכולות לקרות גם במערכות אינטרקום איכותיות ומתקדמות ביותר.

אחד הדברים הראשונים לבדוק הוא את החיבור לחשמל. אם החיבור תקין ועובד, ככל הנראה כי התקלה היא אחרת ודורשת טיפול מעמיק לאחר מציאת התקלה.

עלות תיקון מערכת אינטרקום

עלויות כל תיקון של מערכות אינטרקום הן שונות ולעיתים אף אין צורך בהזמנת טכנאי אלא שאתם יכולים לסדר את התקלה באופן עצמאי לחלוטין:

אם השנאי התקלקל, עלות ההחלפה שלו תהיה בסביבות המאה שקלים, אך במידה ותחליטו לשלם לטכנאי אשר יעשה עבורכם את העבודה- התשלום עבורו יהיה כ 250 שקלים בנוסף.

אם קרתה תקלה באחד מהלחצנים, החלפה פשוטה של אותו הלחצן התקול תפתור את הבעיה.

לעיתים נדמה כי מקור הבעיה היא בלחצנים, אך בפועל הבעיה עשויה להיות בשפורפרת אשר מחייגת לדירה הרצויה וכדאי לוודא זאת.

תקלות בדלת יכולות להיווצר עקב תקלה של מנעולים חכמים במערכות אינטרקום, או לחלופין בעיית מתח שלא פועלת או שהמתח חלש. תקלות מסוגים אלו עלולים להשפיע על פתיחתה של הדלת ורק מנעולן יוכל לבצע את התיקון במקרה כזה. כמו כן, מנעולים חכמים לדלת יכולים להיות תקולים גם כן מה שישפיע על פתיחת הדלת או חוסר זיהוי האדם שמנסה לפתוח אותה, ולכן מומלץ גם כאן להיוועץ ולהיעזר בטכנאי.

פירוט עלות תיקונים ממוצעת

עלות התיקונים הממוצעת נעה בין 200-300 שקלים ולא מדובר בסכומים גבוהים, אך כשמדובר בקלות רציניות הדורשות חלקי חילוף יקרים או ביצוע עבודה של טכנאי- העלות גם יכולה להגיע לסביבות האלף שקלים. אם מערכת האינטרקום שרכשתם חדשה ולמרות זאת מצאתם כי תקולה מלכתחילה- כדאי ואף מומלץ להיעזר כמה שיותר מהר בחנות בה רכשתם או היצרן לצורף טיפול ראוי או החלפה.

כיצד לשמור על מערכת האינטרקום?

מאחר והתקנת אינטרקום לעסק או לבית כרוכה בהעברת כבלי חשמל לרוב תחת הדלת , בהזמן ההתקנה כדאי להקפיד ולאטום את החריצים בכדי למנוע הצטברות וכניסת מים. כניסת מים למוקד של חוטי חשמל עלולים להרוס אותם את האינטרקום וגם לקצר.

קראו עוד:

טיפים חיוניים נוספים

אם ניכר כי אתם לא יכולים או לא יודעים כיצד לשמור, לתפעל או לתקן במקרה הצורך מערכות אינטרקום שברשותכם, כדאי למצוא איש מקצועי שמתמחה בתחום ויוכל לסייע לכם.

כדאי לבדוק מעת לעת האם ניתן לשדרג את מערכת האינטרקום שברשותכם, כמו שדרוג המראה לאסתטי יותר או תקשורת קולית צלולה חזקה וברורה יותר לשמיעה.

כדאי לבדוק את הכדאיות של החלפת אינטרקום שברשותכם לחדש יותר, מול עלות התיקון של המכשיר שברשותכם, אשר תצטרכו להוציא את סכום עלות התיקון בלבד. הכל תלוי בכם ובתקציב שלכם, כמו כן גם בשווי המכשיר או עד כמה ישן או חדש הוא.