יתרונות מול חסרונות מנעולים חכמים

יתרונות מול חסרונות מנעולים חכמים

בשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר על מנעולים חכמים, נציג לפניכם את היתרונות וגם את החסרונות על מנת שתוכלו לבחור את המנעול הטוב ביותר עבורכם.

כבר הרבה שנים מנעולים חכמים נמצאים בשוק, אנחנו פוגשים בהם במשרדים ומקומות עבודה רבים. בחלק מהמקומות אנחנו משתמשים בצ'יפ שאמצעותו אנחנו פותחים את דלתות המשרדים השונים, בחלק מהמקומות משתמשים במנעול ביומטרי המזהה את טביעת האצבע שלנו וישנם קומות שבוחרים להשתמש במנגנון קודנים לדלתות, מכניסים את הקוד לפי המספרים שהוחלטו מראש וכך הדלת נפתחת.

מה הם היתרונות למנעולים חכמים?

  • אבטחה גבוהה למקומות עבודה ובתי מגורים. המנעולים המתקדמים הללו מאפשרים לכם לישון בשקט בשל האבטחה הגבוהה, ישנם מנעולים שניתן להתחבר אליהם באמצעות אפליקציה וכך לשלוט על המתרחש בסביבת הדלת, ישנם מנגנונים שאתם יכולים לשלוט על פתחה וסגירה של הדלת גם מרחוק.
  • מחיר הוגן. בעבר היו מנעולים חכמים נחלתם של חברות היי טק ומוסדות גדולים בלבד, היום המחירים אטרקטיביים יותר ומאפשרים גם לקהל הלקוחות הפרטי לרכוש מנעולים מתקדמים לדלת ביתם.
  • צרור מפתחות – לא עוד. ישנם בעלי עסקים ועובדים שצריכים לנוע בין מחלקות שונות, בין משרדים וחדרים שונים. אותם עובדים בעבר היו מסתובבים עם צרור מפתחות כמו של שרתים. היום השימוש במנעולים חכמים מאפשר לכל העובדים המורשים להיכנס מבלי הצורך להיסחב עם מפתחות רבים עליהם.
  • תפעול פשוט. המנעולים החכמים קלים לתפעול, בעט ההתקנה של מנעול חכם, המתקין מעביר את בעל העסק או הממונה על אישורי הכניסה תדריך קצר וקל על מנת לסרוק אצבעות, לקודד צ'יפים או לשנות את מספרי המנעול בקודן. התהליך פשוט ואם נדרשת תמיכה מרחוק היא גם כן קלה במיוחד.
  • אין צורך בתשתית. המנעולים החכמים מגיעים היום עם חיבור לסוללות המחזיקות כשנה. אין צורך להכין תשתיות מראש או להיכנס לשיפוצים על מנת להתקינם. החלפת הסוללות פשוטה ומהירה וכמו כן, אין חשש במקרה של הפסקות חשמל.

מה לגבי חסרונות?

אז למען האמת אין באמת חסרונות למערכות מנעולים חכמים. המחיר אולי גבוה יותר ממנעולי מפתח מסורתיים אך האבטחה שהם מעניקים והמחירים הזולים משמעותית ממה שהיו בתחילת דרכם הופכת את המנעולים הללו להיות זמינים הרבה יותר.